Silivri Belediyesi, kağıt atıklarının geri dönüşümüne dikkat çekerek vatandaşları doğaya ve geleceğe sahip çıkmaya davet etti. Yapılan açıklamada geri dönüşümün çevresel ve ekonomik kazanımlarına vurgu yapıldı.
Silivri Belediyesi, çevre bilincini artırmak ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarını teşvik etmek amacıyla kağıt atıklarının geri dönüşümüne yönelik farkındalık çalışması başlattı.
Belediye tarafından yapılan açıklamada, geri dönüştürülen her kağıdın doğal kaynakların korunmasına önemli katkı sağladığı belirtilerek vatandaşların kağıt atıklarını ayrıştırmaları istendi.
GERİ DÖNÜŞÜMÜN KAZANIMLARI ANLATILDI
Paylaşılan bilgilere göre, 1 ton kağıt atığın geri dönüştürülmesiyle;
17 ağacın kesilmesi önleniyor,
28 metreküp su tasarrufu sağlanıyor,
177 kilogram sera gazı salınımı engelleniyor,
4 bin 100 kilovatsaat enerji tasarrufu elde ediliyor.
Belediye yetkilileri, bu rakamların geri dönüşümün çevre üzerindeki olumlu etkisini açıkça ortaya koyduğunu ifade etti.
KAĞIT TÜKETİMİNİ AZALTMAK MÜMKÜN
Açıklamada vatandaşların günlük yaşamda uygulayabileceği bazı basit yöntemlere de yer verildi. Belgelerin dijital ortamda oluşturulması ve paylaşılması, yazdırma işlemlerinde çift taraflı baskının tercih edilmesi ve kullanılabilir durumdaki kağıtların yeniden değerlendirilmesi önerildi.
“DOĞADAN ALDIĞIMIZI DOĞAYA KAZANDIRALIM”
Silivri Belediyesi açıklamasında, “Bir kağıdı geri dönüştürmek yalnızca bir atığı değil, bir ağacı, bir ormanı ve geleceğimizi yeniden kazanmaktır” vurgusu yapılarak vatandaşlar kağıt atıklarını ayrıştırmaya davet edildi.
Belediye, çevrenin korunması ve doğal kaynakların gelecek nesillere aktarılması için geri dönüşüm çalışmalarının önemine dikkat çekerek, “Kağıt atıklarımızı ayrıştıralım, doğadan aldığımızı doğaya kazandıralım” çağrısında bulundu.
Buket KARAHIZIR






